lördag 13 oktober 2012

Vernissage

Idag har vi haft vernissage. Jag är helt slut, men ändå nöjd med dagen. Har mycket att fundera på men tankarna är inte redo att samlas i text ännu. Det enda som gnager lite är att jag stör mig på att alla bilderna blev passiva bilder. Hade velat ha med fjärde lilla bilden där det är en mer aktiv pose. Att fota kvinnor i passiv position är ju inte speciellt ovanligt och jag hade velat ha med den mer aktiva aspekten. Men men, den kanske är intressant att spara till senare och presentera på nåt vis tillsammans med de "äckliga". Lägger upp snyggbilder och mer text sen, men här kommer lite bilder från dagen! Är helt ego och  lägger bara upp bilder på mig och mitt, men vi var fyra till i det lilla rummet. Längre ner kommer texten som tillhör.

Mitt hörn.

Jag och en del av verket.


BRODERIET
Början på mitt projekt. Korsen förföljer mig en hel sommar. Korsstygnen som broderats i all evighet.

FOLKDRÄKTEN
Hänger längst in i garderoben. Den är sydd av min mormors moster som var sjuksköterska precis som jag.

TRADITIONEN
Går vidare. Jag bär den med mig och ibland klär jag mig i den, tätt intill kroppen. Blir till hudnära stygn.

PORSLINET
En tradition att bära med sig.


Igår kväll i annat ljus, innan jag går hem.


Jag, igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar