tisdag 16 april 2013

Taktila färgcirklar, uppstart

Mitt nya projekt handlar om taktila färgcirklar. Detta ska jag förklara mer om i senare inlägg eftersom jag just nu bara vill lägga upp lite snabba bilder. Det hela handlar om hur vår syn dominerar totalt i vårt samhälle och jag vill fokusera mer på andra sinnen, tex känseln.

Taktila färgcirklar.

Gillar den här formen som jag har lyckats att få till.

Lagom storlek att känna på.

Folk känner.
Idag har jag och Tina korridorsutställning. (Tinas skulpturer skymtar i bakgrunden). Jag har gömt mina cirklar inuti ett tyg som jag sytt kanaler i. Det är himla svårt det här med hur man ska placera saker som inte ska synas men ändå vara lätta att känna på.




Jag har gjort lite glasyrprover också. Fått ut en ny grön som verkar galet lovande. Ska sätta den på en tekanna och det hela kommer bli härligt 70-tal :)

Prover innan bränning.

På tal om nåt helt annat. Spana in de här snygga äggkopparna som gammelmosters man Göte gjort en gång i tiden! Finfina i en grupp med fantastiska mellanrumsformer! (Fokus enligt Tina som älskar mellanrum).
Götes äggkoppar.



3 kommentarer:

  1. Så himla bra projekt! Jag vill jättegärna hinna förbi och känna - funkar det med fredag?

    SvaraRadera
  2. Jag var tvungen att skriva om det här. Är det okej om jag lånar en av dina foton också? För att synliggöra...

    http://jonasdotter.wordpress.com/2013/04/16/varlden-mer-an-bara-synlig/

    SvaraRadera
  3. Så roligt att du gillar det!
    Kom förbi, kom förbi! Men jag jobbar på sjukhuset från kl 13.30 på fredag, och osäker på om jag ska till skolan på förmiddagen. Men jag är där imorgon. Hela dagen och kväll och allt troligtvis. Två matlådor packade :)

    Och javisst, låna bilder du! Bara det framgår att det är mina.

    SvaraRadera