söndag 22 september 2013

Ack Värmeland du sköna.

Åren går och för ett par veckor sedan började jag tredje året på HDK. Nytt folk, nya tankar, nya kurser.

Förra helgen var  några som åkte på road trip till Arvika, detta Sveriges keramiknäste som kryllar av keramiker. Anledningen till resan var en utställning med en hel drös av bra keramiker som undervisar på HDK och Capellagården. Jag tog visst inga foton på utställningen men vill ni veta mer finns information här: http://www.rackstadmuseet.se/index.php/utstallningar 
Rackstadmuséet är himla trevligt, så passa på att åka dit om ni är i närheten! Värmland är mycket trevligt landskap med underbar natur och underbar dialekt! Jag gillar nog det lite extra mycket efter att ha spenderat en vecka där varje sommar under uppväxten. Det var också i Värmland som jag insåg att jag ville hålla på med lera "på riktigt", så platsen har etsat sig fast lite i hjärtat mitt. Och allt är en idyll.
Här är lite bilder från tripen!


Flickorna piffar sig. Vi hyrde en fantastiskt söt liten röd bil!

Det här med fingrar.

Vi och utställarna fick komma på besök hem till Ulla Nilsson. 

Sen åkte vi hem till Anders Fredholm, plockade äpplen och åt mumsig middag.

Anders verkstad.

Här sov vi över.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar