måndag 26 september 2011

Grenar, kannor och fåglar

Har nu lagt upp lite bilder på sånt som jag har gjort. Ok, jag erkänner, jag är väldigt förtjust i grenar! Naturen är en sån enorm källa till inspiration! Mullbärsträden finns på Visingsö, en plats som jag verkligen kan rekommendera. Skogen på Stens Huvud på Österlen är en av mina favoritplatser. Där kan man vandra och suga åt sig av ljuset i en hel evighet. 

Sen älskar jag att göra tekannor! Flera delar som ska sättas ihop, och utmaningen att få en enhetlig form, en bra pip och praktiskt handtag. Längtar efter att göra fler, och rätt nytt föddes en idé om att göra en tekanna till den kurs som vi har i skolan just nu, Musik och form. Mycket spännande, vilket har gjort att jag har suttit och karvat/snidat ut löv eller fåglar -de är rätt abstrakta och kan tolkas lite hursom- i flera dagar. Om ni har spotify så kan ni lyssna på låten här: Pierre Bensusan – Altiplanos. Tekannan tänkte jag skulle få ha en karvad fågel/löv i relief utanpå. Kanske ska jag försöka göra en dubbelväggad kanna? Idéerna är många. Hur det egentligen blir lär ni får se bilder på! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar