torsdag 29 september 2011

Mitt i processen, Musik och form.

Idag har jag haft handledning och genast började tankarna springa iväg. Jag har som jag tidigare nämnt karvat ut löv-fåglar under 1.5 vecka. Min handledare tyckte att jag skulle göra ännu fler! Så, det är väl bara att jobba på. Det som gjorde att tankarna satte fart var frågan om den dubbelväggiga burken (den som jag tidigare tänkt skulle bli tekanna men nu är en burk istället) skulle berätta en historia. Den är omgiven av fågel-löv, som cirkulerar runt i virvlar. Men varför är de där? Finns det en historia om vad de har gjort vid burken? Jag vet att det finns en, men riktigt vad har jag inte kommit underfund om ännu. Ska lyssna lite mer på låten och se om jag hittar några svar i den. (Finns länkad i tidigare inlägg).

Idag ska även lite koppar skröjas, så att jag kan hjälpa tvåorna att fylla upp saltugnen nästa vecka. Håll tummarna för att de ska få plats!

Den allra första fågeln.

Fåglarna som jag gjorde sen. De ska sitta på en täljd träpinne sen tror jag. Kom på att chamotterad lera inte var det bästa alternativet. Det blev som sår i leran.

Fågel i porslinslera. De ska troligen hängas i fiskelina.

Muggar till saltbränningen.

Porslinsmuggar med fötter. Också till saltbränningen.

Den påbörjade burken.

Några fler av fågellöven i porslin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar