söndag 22 april 2012

Skiss inför marknad

Jo, jag vet, det är himla längesen jag uppdaterade på bloggen. Men det är för att jag jobbar för fullt!

Om två veckor kommer jag vara med på en vårmässa på Nääs, och ska alltså för första gången sälja mina saker sådär "på riktigt". Eftersom jag helt plötsligt fick massor att göra så bakade jag in marknaden i min kurs. Det är svårt det dr med att sälja saker tycker jag, men just nu känns det bra eftersom jag just nu i alla fall tror mig ha lite koll på läget. Under torsdag-fredag gjorde jag en himla massa muggar på tå, och idag kom jag på att jag skulle göra broscher också. Är sedan igår, när jag hittade ett par kanonfina örhängen, helt inne på cirklar i cirklar, eller former i former. Så broscherna kommer nog inspireras ur nåt sånt.

Nu ska jag gå och lägga mig istället för att sitta uppe framför datorn. Lär bli mycket mer producerat i morgon på det viset! Här är några bilder från processen! Mer bilder kommer senare.

Skisser. Bland dessa muggar har jag valt en form som jag jobbat vidare med. Hur de slutliga muggarna blev kommer bilder på sen!

Lite skiss,  färg är trevligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar