måndag 7 januari 2013

Inspiration!

Idag är jag ledig!
Sov länge, slöat framför datorn, skrivit in saker i almanackan och nu hittar jag lite fantastiskt mode!
Med tanke på mitt folklore-letande blev jag galet inspirerad! En modeskapare (mm), Susanne Bisovsky som ställer ut på Wiens konsthall. Hoppas hoppas att den kommer till Sverige!
Hon blandar österrikiskt dräktarv med Frida Kahlo-inspiration.

Broderier...Mmm

Älskar de broderade blommorna som bakgrund. Får mig att tänka på att jag kanske ska jobba mer med bakgrunder  när jag presenterar mina saker.


Ni hittar information om mer bilder på hennes hemsida!
http://www.bisovsky.com

Speciellt en grej som hon gjort fick mig att rycka till lite extra, kände ett visst släktskap med det jag gjorde med korsen i höstas och hittade här även nån tråd som kan leda mig vidare i det projektet...Rimmar fint med att en screentryckskurs närmar sig och jag har många fina broderimönster som ligger och väntar!

Typiskt väldigt snyggt och spännande skulle jag säga!
Jag undrar vad det här är för material egentligen?
Men åh vad jag blir frustrerad av att inte kunna känna på de här sakerna!

2 kommentarer: