torsdag 3 januari 2013

Jullov!

Jag har jullov! 
Jo, har ju haft det i två veckor nu och känner att jag behöver vara ledig ännu mer eftersom det är fullt upp. Jobbat som sjuksköterska senaste veckan. Först var det lite konstigt som vanligt, men nu känner jag mig hemma i den rollen igen. Vant mig vid högt tempo och bebisar som inte kan andas. Det är ju ett sånt himla trevligt yrke! Det är underligt hur information och kunskap bara kan trollas fram när man får på sig kläderna. Har upptäckt den blå klänningen de senaste dagarna, galet skön och det känns som att man får gå runt i nattlinne hela dagen. På med nattlinnet så dyker en massa kunskap upp. Vem önskar nåt annat?

I vilket fall, ska jobba två pass till men sen är det nog dags att börja kladda med lera istället för med små bebisarnas snor. Funderar lite på om jag ska försöka jobba mer med sjukhus-tema så småningom, men vi får se. I brist på lera tillverkade jag små läckerheter av choklad istället. Tänkte att det behövdes lite lyxiga pralinklubbor till gottebordet. När jag rotade i föräldrarnas spritförråd så hittade jag lite av varje vilket resulterade i tre olika smaker; Mörk choklad/Cointreau, Saffransglögg/mjölkchoklad/havssalt och Ouzo/vit choklad. Himla trevligt att dona med det här, många steg som ska fixas -smälta choklad till rätt temperatur, blanda med grädde och honung och sprit, låta stelna, spritsa, stelna igen, forma om, dippa i smält choklad och dekorera. Galet gott blev det också! Tror att apelsinvarianten var populärast :)


Nu är det dags för sömn så jag kommer ur nattjobbs-rytmen. Imorgon ska jag åka till skolan och göra terminsrapporten, idag skrev och skickade jag in en essä. Jullov...hmm, javisst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar