söndag 2 juni 2013

Av jord är du kommen.

I veckan var jag på arkitekten. Som vanligt var det galet bra att byta lite perspektiv och nu kan jag inte sluta tänka på det här med lera. Lera som byggmaterial.
David, som hade sin exjobbs-presentation hade gjort detta om lera som byggmaterial. Ritat ett hus. Det diskuterades om energi- åtgång, -lagring och värmealstring med förkortningar som jag inte förstod men jag satt där helt förbluffad över hur många möjligheter som öppnade sig.


Davids provkuber.

Det är ju lera vi använder hela tiden, men varför inte ta till de byggmetoder som faktiskt finns? 
Jag måste verkligen prova! När jag ändå är ute på Nääs och låter vatten rinna över lera ska jag försöka få till något. Måste bara bygga en rejäl träram först. Jag önskar verkligen att jag kunde bygga saker i trä, sådär snabbt och smidigt som somliga kan. 

Tror att det ska bli korsstygn i landskapet. Å så trevligt det skulle vara.





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar