söndag 2 juni 2013

Mumsiga glasyrer!

För två veckor sedan brände jag och Ylva-Li en reduktionsugn. Det är ju så himla fint med reducerade glasyrer! Fick ut en del fint, och några trevliga svar på experiment.
Tyvärr är vissa bilder lite grå, så ni får ha överseende. Ska redigera dem, men jag är så ivrig så nu får det väl se ut så här.

Små handskålar. Jag måste göra större! Med mysig rinnig chun gör de sig finfint.

Tekanna.

Ibland har man tur och glasyren rinner snygg-snyggt.

Håller i en liten handskål från tidigare oxidationsbränning.

Blandat lite glasyrer, tror jag har nåt på gång här.
Eh, ja, det blir lite freakat ibland.


En av tekannorna i porslin, med pluttar på.
Glasyren blev super, och med krackar mellan pluttarna blev det som en hel stjärnhimmel!

Fint hopkok. Himla sträv tyvärr.

Turkosa handskålar.


Tekanna i chunglasyr som jag spetsat med lite extra järn.
Nu har jag värmt min mat i micron tre gånger eftersom jag fick för mig att blogga massa på en gång. Typiskt. Imorgon bitti börjar jag jobba på barnmottagningen i Kungsbacka. Med blandade känslor. Det ska bli roligt med samtidigt kokar jag över av projekt att göra i lera. Det är något frustrerande kan man säga men kanske himla bra ändå, att jag tycker om min utbildning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar