onsdag 9 maj 2012

Inspiration.

Det har hänt så mycket på senaste tiden!
Känner mig full av intryck och har många projekt på gång. Fast jag har just nu en paus i skapandet. Eller. Jag skapar en essä istället. Som handlar om kreativitet. Sitter hemma i mysbrallorna, läser texter och klurar. Då tyckte jag att det är lämpligt med lite foton på sånt som inspirerar mig till att skapa!

Mitt liv idag.
Förra veckan var vi på en liten resa till akvarellmuséet på Tjörn. En finsk konstnär, Anu Tominen, ställde ut där. Hon är en samlare. En äkta sådan.
Jag blev himla inspirerad av all färg. Jag gillar ju färg!
Hon hade också satt spännande titlar på verken, vilket jag tyckte tillförde en hel del.


Tror att den här hette "att sticka en randig halsduk".

"Äkta färgcirklar". En hel vägg. Mäktigt och vackert.

Slogs av hur små förändringar i färgton av garner med samma färg kan ge så olika nyans när man stickar ihop det med annat.

Hon gillade stenar som hade en form av en fot.

Såna där snygga klädda galgar som man bara måste älska.
På vår resa insåg jag hur mycket jag har saknat havet. Och som jag älskar bråte i hamnar. Det är underbart!


Nån slags grej man kan lyfta båtar i tror jag.

Rost.

Rost nr 2.

 Under påsken hälsade jag på min lillebror. Hittade lite prylar här och var som jag har gjort, och tänker att jag blir inspirerad av när mina grejer används, när de passar i ett hem.

En mugg från längesedan. Rätt så tung, men rätt fin och god att dricka ur.  Marcus har fått sex stycken specialgjorda alldeles bara till honom. Matchar "tunnan" bakom sådär lite ungkarlsaktigt ;)

Äh, ok, inget jag har gjort. Men ett annat himla vackert köksfynd. Den här färgen liksom. Åh!

En spillis full med grönt!

Sen är det det där med naturen. Häromdagen höll jag på att ramla av cykeln när den här bilden mötte mig i Slottsskogen, som jag åker igenom på väg till skolan.


Nä, nu har jag flytt undan skrivandet lite för länge. Dags att sätta fart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar