torsdag 3 maj 2012

Mina muggar på tå!

Ok, mina vänner. Här kommer lite bilder på mina "Muggar på tå". Efter huvudbry om hur jag skulle få till det här med glaseringen så löste sig alltihop (förutom ett antal muggar som fastnat på ugnsplattorna som jag fortfarande inte orkat slipa). Jag var ute efter en vårig lekfullhet i alltihop, både form och färg, och det känner jag att jag lyckats rätt bra med faktiskt. Känns trevligt att de är lite olika stora och med olika dekor och färg. Varje kopp blir verkligen helt individuell då.

Kom och köp på lördag och söndag om ni är i Göteborgstrakten!
(Obs, helt oredigerade foton, ska fixas till senare.)

Tänker att jag skulle bli på bra humör om jag öppnade ett skåp och såg det här.

Finns i vitt och de här tre färgerna!


Blubb blubb







Här är några av broscherna. Det var galet svårt att fota dem och mitt tålamod hade tagit slut. Detta är de större, ca 2.5cm tror jag. Alla är rätt olika, men med temat cirklar i cirklar.

Eftersom broschnålarna tog slut på affären så köpte jag lite hållare för örhängen. Gör sig himla bra som sådana känner jag. Kanske på gränsen till för tunga, men om man är mindre känslig för tyngd i öronen än jag är så funkar det nog finfint! Detta är den mindre storleken, som alltså är gjord som brosch till en början.
Det var allt! Imorgon eftermiddag ska jag försöka få till ett visitkort fort som attan, och sen är det bara att slänga sig ut i verkligheten!

4 kommentarer:

  1. Jeanette Weichert3 maj 2012 kl. 12:28

    Synd att jag inte är i närheten.

    SvaraRadera
  2. Härifrån har jag köpt: http://www.skapamer.se/smycken-och-smyckedelar/mellandelar-mekanismer-och-tillbehor-for-smycken/broschpins/broschnal-25-mm-100-st-fornicklad

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! Bra :) Jag tror att jag spanade in det stället men att det var lång leveranstid på storleken jag behövde. Men jag borde köpa på mig ett lager, kanske vara lite planerande för en gångs skull...

      Radera