måndag 10 oktober 2011

Förra veckan

Idag är första dagen på en ny vecka. Förra veckan var omtumlande, Freud spelade spratt och sorgliga men nödvändiga beslut fattades. Lite smått uppryckt med rötterna ovan jord. Min mamma säger att jag gillar ju grenar, men jag får inte glömma rötterna. Så himla rätt. Påminns om jasminrötterna som jag grävde upp i våras och som ligger i skolan. Snart är det nog dags att fokusera på rötter.

Efter en fantastisk helg i Malmö är jag mer hel än halv. En underbar konsert i fredags, där jag fick förmånen att smaka på en annan kulturs historia. Här är ett smakprov från den: Amira – Kafu mi draga ispeci. Dessutom fick jag bra psykologinput och pepp till mitt musik- och lerprojekt med självterapeutiskt ändamål, och är än mer taggad på det. Med min nya fina telefon kunde jag spela in lite ljud i Botan idag. Nu gäller det bara att lära sig att spela piano och alla dataprogram som är bra att känna sig bekant med.

Spratt nr 1:
Spontan teckning från förra veckan som hintade om att situationen behöver ändras. Sorg över att saker är som de är. Sånt här har jag aldrig tecknat tidigare, och det kanske är något att fortsätta med.
Spratt nr 2:
Mina fågellöv hängande. Fortfarande oglaserade.
Mina kursare och lärare fick mig att inse att de översta såg ut att vara fångade i ett nät. Inte lugnt nedseglande som jag ville. De nedersta dalar iaf lite bättre.



När en av lärarna sa att misstag är det man lär sig mest av tänkte jag att det ska jag ta fasta på. Ska försöka att göra det bästa av fågellöven, glasera ett par stycken och låta dem dala. Men några ska jag knyta in i ett grönt nät där de ska fångas. Och en ska jag spika upp på en planka. Grymt, jag vet, men ofta så som verkligheten ser ut.



Fågellöv som dalar i fiskelina.
Idag har vi påbörjat en ny kurs, Naturlig gestaltning, och förmiddagen spenderades i Botaniska trädgården. Ett helt fantastiskt ställe. Fick inget skissat men mycket fotat. Det ska bli spännande att se vad det blir av den här kursen!

2 kommentarer:

  1. Du är fantastisk du! Från din alldeles egna psykologvän Sabina.

    SvaraRadera
  2. Tack fina! Och tack igen för en underbar helg!

    SvaraRadera