torsdag 23 februari 2012

Ordning och reda, frustrations-fri fredag

Tänka sig. Imorgon är det fredag och en vecka av data är avklarad, utan gråtattacker och stor (endast liten) frustration. Som vanligt så lär jag mig massor, men mest har jag fått bekräftat vad jag faktiskt redan vet: de är inte smarta. Datorerna alltså. Och framför allt inte skrivarna. Skrivarna har marginaler i kanterna som de själva bestämmer över och som gör att ett perfekt dokument i datorn i själva verket kan bli galet skevt när man skriver ut. 

Men det är ok, man får försöka att lära sig skrivarnas språk. Och sen varje enskild skrivares dialekt, för de tolkar var och en informationen de får från datorn på lite olika sätt. Jag som vanligtvis har en hyfsad positiv inställning och tror att saker löser sig lätt har numera utarbetat en strategi när det gäller datorer och utskrift; tro aldrig att det funkar förrän du har det på papper.


Mina foldrar på G i datasalen.
Skriva ut, vika, fixa marginaler, skriva ut, vika, fixa om igen, skriva ut...
Nåväl, jag har gjort lite annat under veckan också, och här kommer lite bilder på det: 
(Misstänker att det är någon spontan bearbetning av frustrationen som ersättning av tårarna. Mycket bättre och mycket mer konstruktivt måste jag ge mig själv beröm för).

Jag har möblerat om och städat på min verkstadsplats.

Jag har sorterat, tittat på och sorterat om mina glasyrprover.

Bränt engobproverna och nu är de i ugnen igen.
Nästa vecka kanske jag kan använda mig av resultatet.
(Jag har byggt en lite hylla också, där mina verktyg står. Den skymtar där bakom, med den fina blå duken på).
Imorgon har jag som mål att fixa in min signatur i datorn. Det ska jag nog klara. Men jag tror det först när jag ser det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar